Slik bruker du vår nye søkerportal

For å søke støtte hos oss i 2024, må du bruke vår nye søkerportal. Slik går du frem for å bruke portalen.

Nytt for 2024 er at alle søknader sendes inn via en søkerportal. Portalen åpner ettermiddagen 1. februar, men i denne artikkelen vil vi vise hvordan man går frem for å opprette en bruker og navigere i portalen.

Portalen vil være tilgjengelig fra forsiden på nettsidene våre

Du vil finne en lenke til den nye portalen på forsiden av nettsidene våre i løpet av ettermiddagen 1. februar. Den vil også være tilgjengelig via menyen øverst til høyre på siden vår om du ønsker å gå inn i portalen fra andre deler av nettsiden vår.

Dette skjermbildet blir det første du møter når du trykker på portallenken.

Alle må opprette ny bruker

Selv om du kanskje har søkt støtte hos oss tidligere, må du velge å opprette ny bruker. Etter dette kan du trykke på logg inn hver gang du skal inn i portalen. Her logger du på med eposten og passordet du laget brukerprofilen din i forrige steg.

Når du har logget inn, blir du møtt med en velkomstside hvor du kan velge «utlysninger og søknader», se på prosjektene dine eller søke hjelp og veiledning. Om du har hatt dialog med stiftelsen tidligere vil du også kunne se denne korrespondansen på «Mine meldinger».

Dette er oversiktsbildet du blir møtt med når du logger inn i vår portal.

Vi håper at den nye portalen vår skal være enkel og intuitiv å bruke. Du vil kunne finne svar på de fleste av spørsmålene vi blir stilt under «Hjelp og veiledning». Her vil du også finne veiledninger på hvordan man fyller ut søknadsskjemaet, hvordan du setter opp et budsjett og hva som er forskjellen på utlysningene våre. Du kan også ta kontakt direkte med oss om du trenger bistand eller hjelp til noe underveis.

Søkerportal

Velkommen til Gjensidigestiftelsens søkerportal. Om du ikke allerede har en profil, kan du opprette en egen bruker eller logge inn.